Reklam
Tarih : 2025-03-12 17:36:57

ŞOK Marketler yatırımlarıyla 2024 yılında da büyümesini sürdürdü

ŞOK Marketler, 2024 yılında artan mağaza sayısı ve istihdama katkısıyla büyümesini sürdürdü. Şirket “Her Gün Ucuz Fiyat” kampanyalarıyla müşterilerinin bütçesine destek olurken, kadın girişimciliğini ve deprem bölgesindeki tedarikçileri güçlendiren projeleriyle toplumsal fayda sağlamaya devam etti.

ŞOK Marketler 2024 yılı finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. Yıl boyunca yaptığı yatırımlarla istikrarlı büyümesini sürdüren şirket, 2024 yılında nette açılan 256 yeni mağazayla beraber 81 ildeki toplam mağaza sayısını 10 bin 981’e çıkarırken cirosunu ise 202 milyar TL’ye ulaştırdı. ŞOK Marketler “Her Gün Ucuz Fiyat” kampanyaları ile 2024 yılında da özellikle temel ihtiyaç ürünlerinde müşterilerinin bütçelerine destek oldu. 2024’te 50 bine yaklaşan çalışan sayısıyla ülke ekonomisine ve istihdama katkı sağlamaya devam etti.

Yeni mağaza konsepti hayata geçirildi  

ŞOK Marketler, 2024 yılında açtığı yeni mağazalarla Türkiye genelindeki yaygınlığını artırırken yeni mağaza konsepti ile müşteri deneyimini üst seviyeye taşıdı. Standart mağazalara göre daha büyük satış alanına ve daha geniş bir ürün portföyüne sahip olan yeni mağazalarda kafe bölümü, yeme-içme alanları, günlük taze fırın ürünleri, hazır yemek seçenekleri, sıcak kahve ve özel soğutmalı dolaplarda muhafaza edilen taze sebze-meyve ve donuk ürünler ile müşterilere zengin bir alışveriş deneyimi sunuluyor. 

Adrese teslimat hizmetinin kapsamı genişledi

2024 yılında dijitalleşme alanında yatırımlarını artıran ŞOK Marketler, e-ticaret uygulaması Cepte ŞOK’u yeni arayüz güncellemesi ve 60 dakika içinde teslimat seçeneğiyle daha kullanıcı dostu hale getirdi.  ŞOK Ekstra hizmetiyle de müşterilerin ihtiyaçlarını gözeterek hem mağazalardan hem de Cepte ŞOK üzerinden satın alınabilen gıda dışı ürünleri kargo yoluyla teslim etmeyi sürdürdü.

Deprem bölgesine ve kadın girişimcilere destek

ŞOK Marketler, toplumsal faydayı ön planda tuttuğu “ŞOK’ta Ben de Varım” projesiyle, başta deprem bölgesi olmak üzere Türkiye’nin farklı bölgelerinden kadın kooperatiflerini desteklemeye devam etti. Kooperatiflerle yapılan iş birliği ile kadınların ürettiği el emeği ürünler kâr amacı güdülmeksizin seçili ŞOK mağazalarında müşterilerle buluştu. Proje ile bugüne kadar 10 milyon TL’den fazla ekonomik değer yaratılırken, kadın istihdamının artırılmasına ve yerel üretimin güçlendirilmesine katkı sağlandı. Bunun yanı sıra deprem bölgesindeki üreticileri desteklemek amacıyla 2024 yılı Kasım ayında Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve Akbank iş birliğiyle Tedarik Zinciri Finansman Programı başlatıldı. Bölgedeki tedarikçilerin uygun maliyetli finansmana erişimlerinin kolaylaştırılmasını sağlayan program vasıtasıyla tedarikçilerin mali yapıları güçlendirilirken, kesintisiz üretim ve istihdama da katkı sağlanıyor. 

Uğur Demirel: “Stratejik yatırımlarımızla güçlü büyümemizi sürdürdük”

ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, 2024 yılı performanslarını değerlendirerek şunları söyledi: “2024 yılında da stratejik yatırımlarımızla büyümemizi sürdürerek satış gelirlerimizi artırmayı ve müşterilerimize iyi hizmet sunmayı başardık. ‘Her Gün Ucuz Fiyat’ kampanyalarımızla tüketicilerin temel ihtiyaç ürünlerine erişimini kolaylaştırdık ve bütçelerine katkı sağladık. Yeni mağaza konseptimiz, güncellenen e-ticaret uygulamamız ve kargo yoluyla teslimat hizmetimizle alışveriş deneyimini geliştirdik. Kadın girişimciliğini ve deprem bölgesindeki tedarikçileri destekleyen projelerimiz, istihdama katkımız ve sürdürülebilirlik çalışmalarımızla toplumsal değer yaratıyoruz. 2025 yılında da tedarikçilerimiz, müşterilerimiz, çalışanlarımız ve tüm paydaşlarımızla birlikte perakende sektöründeki güçlü konumumuzu daha da ileriye taşıyacağız.”

 

ŞOK Marketler Tic. A.Ş. Hakkında:

"1995 yılında kurulan ŞOK Marketler Ticaret A.Ş., 2011 yılında 1.200 mağaza ile faaliyet gösterirken 31 Aralık 2024 itibarıyla Türkiye’nin 81 ilinde 10.981 mağazası, 49.000’i aşan çalışanı, özgün iş modeli, modern perakendeciliğin gereklerine uygun dijital altyapısı, güçlü ve dinamik insan kaynağı ile müşterilerine hizmet vermektedir. 2016 itibarıyla mağaza konseptini tamamen yenileyen ŞOK Marketler, tüketicilerin temel ihtiyaçlarının tamamına yakınını, bilinen markalı ürünlerle ve uygun fiyatlarla, evlerinin yakınındaki mağazalarında müşterilerine sunmaktadır. Ayrıca farklı nedenlerle ekonominin dışına çıkmak durumunda kalan Mis, Piyale, Mintax, Amigo, Evin gibi köklü ve bilinirliği yüksek, kaliteli ve uygun fiyatlı, tarihi geçmişi olan özgün markalarını ekonomiye kazandırarak Türkiye’nin bu değerli markalarını müşterilerine piyasanın tanınmış markalı ürünleriyle bir arada sunmaktadır. ŞOK Marketler, mağazalarına giren her bir müşterinin rahat, kaliteli ve hesaplı alışveriş deneyiminden memnun olarak ayrılmasını sağlamak vizyonuyla faaliyetlerini sürdürmektedir. Mayıs 2018’de halka arz edilen Şirket’in hisseleri SOKM koduyla Borsa İstanbul’da işlem görmektedir."

 

 

  Hibya Haber Ajansı

© Copyright 2025 nigdeajans.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.